top of page

Ik ben Mélissa, het creatieve brein achter Studio Hōla, waar we beauty en lifestyle vastleggen op een manier die jouw verhaal op unieke wijze vertelt. Mijn reis begon na een onverwacht ontslag in 2021, waardoor ik besloot mijn eigen weg te gaan. Studio Hōla was geboren, en de rest is historia.

Mijn passie voor fotografie is er altijd al geweest. Ik herinner me nog goed dat mijn grootouders me mijn eerste camera gaven – een kleine Canon die mijn liefde voor beelden ontketende. Opgroeien tussen verschillende culturen heeft me geleerd het leven door een kleurrijke lens te bekijken.

Hoewel ik het leven graag luchtig houd, ben ik in mijn werk een perfectionist. Geen pluisje of oneffenheid ontsnapt aan mijn oog. Elk beeld is voor mij een kunstwerk, gemaakt met oog voor detail en kwaliteit.

Authenticiteit en eerlijkheid staan voorop. Ik geloof dat echte schoonheid schuilt in oprechtheid, en dat zie je terug in elke foto die ik maak.

 

Klaar om samen de wereld wat kleurrijker en magischer te maken?

 

Con mucho amor,

Mélissa

aligned-by-lisa-5702.jpg

Hola muchacha

Studio Hōla [stu·dio] ['ola]

Studio Hōla komt van het Spaanse woord "hola" ['ola], wat "hallo" betekent. Als kind van de wereld met verschillende culturele invloeden, waaronder Spaanse roots, voelde het voor mij logisch om een bedrijfsnaam te kiezen die zowel mijn achtergrond als mijn karakter weerspiegelt. Warm, speels, open en kleurrijk – dat is wat ik met Studio Hōla wil uitstralen.

mij beter leren kennen?

Ik hou ervan om nieuwe mense te leren kennen! Volg mij op volgende platformen.

wat klanten zeggen

Wat een aangename ervaring om met Mélissa te werken. Ze wist perfect waar mijn bedrijf voor stond dankzij haar eigen research. De foto's zijn écht goed gelukt en brag-worthy!


dijana - divnoella studio

Wow perfect gewoon, I LOVE IT! Ik heb ze net bekeken 😍 heel mooi, net zoals ik in gedachte had! Super gedaan ben er heel blij mee!


isabelle - the hair extension expert

Nogmaals hartelijk bedankt om mij te helpen in het verwezenlijken van mijn project. Ik ben super tevreden met het resultaat. 😍  #keepingmemoriesalive


sofie d.w.

Omfg 😱 ze zijn prachtig! Echt waar, ben er echt verliefd op! Ik kan nu al niet wachten om ze te posten! Ben fan van je werk 🔥


simon - district 360

We stonden donderdag op een kerstmarktje bij start it@KBC en we hadden een grote print out met 1 van je foto's. Heel veel complimenten gekregen dat we zo een mooie branding hebben, dat het er echt uitsprong! Bij deze nog eens super bedankt voor het mooie werk!


laura - pōw nutrition

Het wordt kei moeilijk om te kiezen 😱 Heel blij! Super goed bewerkt. Echt super blij met de foto's 😍


anaïs - optiek withofs by an-eyes

behind the scenes

samenwerken?

Klaar om jouw kopers te imponeren met scroll-stopping productfoto’s en video’s van jouw producten? Vul dan snel het intakeformulier in.

  • Waar is je studio gelegen?
    Mijn studio is gelegen te Aalst, maar ik werk met klanten van over de hele wereld. Je stuurt je producten op naar de studio en ik doe de rest.
  • Hoe kan ik jou boeken?
    Vul hier het intakeformulier voor een eenmalige productshoot of voor een contentabonnement (PS: bij contentabonnement krijg je korting!) Eens ik jouw ingevuld formulier heb ontvangen, bezorg ik jou een offerte op maat. Deze kunnen we samen uitgebreid bespreken tijdens een vrijblijvende call waarbij we ook al kunnen brainstormen over de foto's. Na jouw goedkeuring op de offerte, teken je het contract, krijg je een voorschotfactuur en starten we met de pre-productie eens de voorschotfactuur voldaan is.
  • Hoe bezorg ik jou mijn producten?
    Je kan de producten opsturen met de post naar mijn studio of ze zelf komen bezorgen. Let erop dat al jouw producten fotoklaar zijn: juiste labels, dopsel naar label gericht, krasvrij, scheurvrij, kreukvrij, ... Ook bij het inpakken voor de post extra voorzichtig zijn dat de producten niet beschadigd kunnen worden.
  • Wat zijn jouw betalingsvoorwaarden?
    Een voorschot van 50% en een ondertekend contract zijn vereist om jouw shoot vast te leggen. De laatste betaling dient te zijn voldaan voordat je content wordt vrijgegeven.
  • Worden mijn producten nadien terug opgestuurd naar mij?
    Indien je de producten terug wenst, kan je mij een verzendlabel bezorgen. Ik stuur de producten na jouw feedback terug in dezelfde verpakking indien mogelijk. Indien je de producten niet meer terug wenst, mag je dit ook vermelden.
  • Wanneer krijg ik de foto's?
    Het volledige proces kan 4 tot 6 weken in beslag nemen, afhankelijk van de complexiteit van het project en de huidige werkdruk. Ik raad aan om zeker een 1,5 maand op voorhand jouw shoot te boeken als je een harde deadline hebt.
  • Ik woon niet dichtbij jou, kan ik jou toch boeken?
    Zeker! Het leuke aan productfotografie is dat alles gebeurt in mijn thuisstudio. Je hoeft enkel jouw producten op te sturen en ik doe mijn magic. :-)
  • Moet ik betalen voor props/accessoires?
    Ik beschik zelf al over heel wat props en accessoires waar je vrij gebruik van kan maken. Wel is het vaak nodig om een budget vrij te maken voor props. Denk aan vers fruit of groenten die je op foto wenst, specifieke props die uniek zijn aan jouw brand en die ik nog niet in mijn collectie heb. Deze props worden dan speciaal aangekocht voor jouw project en de kosten worden toegevoegd aan je factuur. Alle props en achtergronden worden bijgehouden in de studio.
  • Kan ik de RAW beelden krijgen?
    Omdat de foto's die ik maak hun échte magic pas krijgen tijdens de post-productie, geef ik geen RAW beelden vrij.
  • Hoe zit dat met de auteursrechten?
    Het copyright van alle afbeeldingen blijft bij Studio Hōla, maar zodra de laatste betaling is ontvangen en de afbeeldingen zijn overgedragen, verleen ik jou het recht om de foto's te gebruiken op de vooraf afgesproken platformen zoals specifiek beschreven in het contract. (zie de commerciële licenties in jouw offerte, factuur en contract) Uiteraard blijft het gelden dat de beelden niet aangepast, bijgesneden, gephotoshopt, etc. mogen worden zonder gepaste toestemming en vergoeding.
  • Waarom betaal ik extra voor commerciële licenties?
    Commerciële licenties zijn een industriestandaard geworden. Het geeft ons beide duidelijkheid over waar en voor hoe lang je de foto's zal gebruiken. Dit bespaart ons allebei eventuele misverstanden en juridische moeilijkheden. Zo zal een foto bestemd voor organische social mediaposts en voor jouw website minder kosten dan een foto bestemd voor een uithangbord op De Meir. De reden hierachter is dat de foto in De Meir veel meer waarde geeft aan jouw bedrijf en zo tienduizenden potentiële klanten aantrekt. Je bereikt veel meer mensen en je sales zijn dus hoger dankzij de foto's van Studio Hōla. Vergelijk het met een huis kopen. Je kocht 5 jaar geleden een huis aan een bepaalde prijs. Je hebt ondertussen wat verbeteringen gemaakt aan je huis, inflatie etc. Vandaag wil je dat huis verkopen. Ga je het huis verkopen aan dezelfde prijs dat jij het hebt gekocht of ga je de prijs verhogen? Juist, dat laatste. Hetzelfde geldt voor creatief werk. Je kan vandaag een starter zijn en binnen 2 jaar enorm boomen en nog steeds de foto's van Studio Hōla gebruiken, alleen zijn ze nu veel meer waard dan ervoor (ken je het verhaal van het logo van Nike?). Daarom kan je de commerciële licentie, bijvoorbeeld eens deze bijna verloopt, verlengen met eventueel nieuwe voorwaarden. "Maar, waarom zijn de foto's dan niet van mij? Ik betaal er toch voor?" Wanneer je een liedje aankoopt op Itunes, is het liedje dan van jou? Nee, je hebt het recht gekocht om ernaar te kunnen luisteren. Hetzelfde geldt voor fotografie. De artiest (Studio Hōla in dit geval) maakt een creatief werk (productfoto's of video's in dit geval) en jij betaalt het recht om deze te gebruiken op vooraf bepaalde platformen en voor een vooraf bepaalde duur. "Kan ik dan een commerciële licentie vragen die alle soorten gebruik covert zodat ik kan kiezen wat ik met de foto's doe?" Wanneer we spreken over een commerciële licentie voor bijvoorbeeld De Meir zoals hierboven vermeld, spreken we over duizenden euro's extra bovenop de shootkosten. Dit zal voor jou waarschijnlijk niet rendabel en niet van toepassing zijn. Daarom bespreken we op voorhand telkens waar de foto's gebruikt zullen worden. Je kan namelijk niet altijd op voorhand weten wat je gaat doen met de foto's en zo betaal je enkel voor wat je nodig hebt. Deze oplossing is echt dé goedkoopste oplossing voor jouw bedrijf. Stel dat je betaalt voor een licentie voor online ads, social media en website en drukwerk; na een tijdje heb je de kans om te gaan adverteren op uithangborden in grootsteden, contacteer mij dan op dat moment zodat we alle details concreet kunnen bespreken. Bij inbreuk op de auteursrechten van fotograaf, rekent de fotograaf drie maal de gebruikelijke licentievergoeding voor een dergelijk geval, ter vergoeding van de geleden schade. Schadevergoeding geeft geen recht op verder gebruik van het werk van de fotograaf. Hiernaast mogen deze werken niet aangepast worden met filters of een andere bewerking.
  • Bied je een terugbetaling aan?
    Doordat mijn diensten digitaal zijn, kan ik helaas geen terugbetaling aanbieden. Indien je niet volledig tevreden bent van de foto's kan je een reshoot vragen mits een duidelijke reden. We kunnen dit wel zo veel mogelijk vermijden dankzij het pre-productionproces. Estethische keuzes zijn geen reden tot reshoots doordat dit duidelijk besproken werd tijdens de pre-productie.
bottom of page